piątek, 26 sierpnia 2011

Risotto z krewetkami, cytryną, zielną cebulką i bazylią.

Jest to jedno z moich ulubionych dań. Nie ważne jak dużo ugotuję i ile zjem, danie jest tak smaczne, że zawsze mam smaka na więcej. Oryginalny przepis pochodzi z książki "Gotuj i Chudnij. Najsmaczniejszy sposób, by zrzucić jeden rozmiar."

Składniki na 2 osoby:
- Oliwka z oliwek;
- pół drobno posiekanej cebuli;
- ząbek czosnku (ja dodałam 3:));
- 150g ryżu risotta;
- 75ml białego wina;
- 750ml bulionu warzywnego;
- pęczek drobno posiekanej zielonej cebulki (zamiast niej, użyłam cienkiego szczypiorku);
- 150g ugotowanych i obranych krewetek;
- 3 łyżki gęstej śmietany niskotłuszczowej;
- pół pęczka posiekanej bazylii;
- sól, świeżo zmielony pieprz.

Przepis:
Przepis podstawowy na Risotto: Cebulę podsmażyć na odrobinie oliwy z oliwek, aż do zeszklenia. Dodać ryż i smażyć przez 2 minuty, ciągle mieszając. Dodać wino, zmniejszyć ogień i mieszać tak długo, aż ryż wchłonie płyn. Stopniowo dolewać bulion, po jednej chochelce, aż cały zostanie wchłonięty. Ryż należy mieszać, do czasu, gry ryż wypuści kremową skrobię. Czyli od 10 do 15 min. Ja preferuję, tak 12 min, ponieważ ryż jest wtedy al dente.

Dorzucić szczypiorek, smażyć jeszcze przez 5 min, następnie dodać krewetki. Należy pamiętać by risotto nie było rozgotowane, czyli po dodaniu krewetek należy całość smażyć max jeszcze przez 5 min. Kiedy uznamy, że ryż jest odpowiedni, dodajemy sok z cytryny, bazylię i zmiażdżony czosnek. Doprawić do smaku i wymieszać. Przed podaniem posypać startą skórką cytryny.

Mój mąż, również zajada się tym daniem. Dosłownie najeść się nim nie może.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz