poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Szybka Pizza

Niedawno na lunch zachciało mi się czegoś innego niż codziennego chleba lub sałatek. Przeszukałam więc moją składnicę przepisów i wygrzebałam stary  przepis na Placek z pomidorami i fetą. Ja jednak nazywam go Szybka Pizzą, gdyż smakuje zupełnie jak takowa i robi się ją bardzo szybko. Przepis wyrwałam ze starego Świata Kobiety mojej mamy. Poniżej są podane składniki, ale na farsz wzięłam to co miałam w lodówce: oliwki, bekon, starty żółty ser, oczywiście pomidory i zioła i to właśnie czyni te danie takie dobre, tanie i uniwersalneJ

Składniki na ciasto:
25 dag mąki
4 g drożdży
6 łyżek oliwy z oliwek
jedno jajko

Składniki na sos:
jedna cebula
25 dag pomidorów
2 łyżki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
przecier pomidorowy
sól, pieprz, cukier

Składniki na farsz:
2 pomidory
10 dag sera typu feta
10 czarnych oliwek
świeża bazylia
sól, pieprz

Przepis:
Drożdże rozprowadzić w łyżce letniego mleka. Dodać do mąki z resztą mleka i oliwą. wyrobić ciasto i rozwałkować. Przełożyć na papierze do pieczenia i na blachę oraz posmarować rozmąconym jajkiem. Zostawić na 15 min by wyrosło. W między czasie przygotować sos. Cebulę i pomidory obrać ze skórki, pokroić i usmażyć na patelni, aż zmiękną. Dodać przecier , oliwę i zmiażdżony czosnek. Doprawić do smaku. Trzymać na ogniu, aż zgęstnieje, a następnie zmiksować i rozsmarować na cieście. Na wierzch posypać skruszonym serem i pokrojonymi składnikami na farsz. Posypać pokrojoną bazylią, solą i pieprzem. Piec w 250 C ok. 10 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz